Latest Entertainment News Headlines

McConaughey is Lincoln

03.30.2009

It's ok people, you can breathe. Matthew McConaughey will not be playing history's greatest president in Steven Spielberg's upcoming biopic, or in any other film for that matter. That distinction still belongs to the honorable Mr. Liam Neeson.

Instead, McConaughey will stick to what he does best; mediocre films, based on mediocre scripts, with mediocre box office receipts and mediocre reviews. The film is called THE LINCOLN LAWYER, a legal thriller that centers on low-level defense attorney Mickey Haller (McConaughey) who finds himself representing a wealthy client with ties to a previous murder case Haller handled.

The film is based on a Michael Connolly best-seller that was published in 2005. I hate being so hard on McConaughey because the guy seems like a super cool dude and I guarantee I would have fun tying a buzz with him. He probably knows a ton of awesome bar tricks too, but let's face it--he hasn't done a cool movie in like, forever.
Extra Tidbit: Oddly enough, McConaughey starred in Spielberg's AMISTAD way back when, and it's been downhill ever since.
Source: Variety

RECOMMENDED MOVIE NEWS

MORE FUN FROM AROUND THE WEB

Strikeback
Not registered? Sign-up!
Or

12:04PM on 03/31/2009
McConaughey is a tool!
McConaughey is a tool!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
12:58AM on 03/31/2009
McConaughey is terrible.
McConaughey is terrible.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
6:54PM on 03/30/2009
I was getting ready to avoid Spielberg movies for life if McConaughey was actually going to play Abe Lincoln. Good thing it was just a joke.

And believe it or not, but I can acually see McConaughey as Captain America. Captain America has never been known for his personality, so I can easily see McConaughey playing him.
I was getting ready to avoid Spielberg movies for life if McConaughey was actually going to play Abe Lincoln. Good thing it was just a joke.

And believe it or not, but I can acually see McConaughey as Captain America. Captain America has never been known for his personality, so I can easily see McConaughey playing him.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
4:46PM on 03/30/2009

McConaughey-hey-hey allright.

Whoa there, Walt. Whoa. Let's not go off the deep end here. Captain California? Maybe. But not Captain America. Don't root for mediocrity.
Whoa there, Walt. Whoa. Let's not go off the deep end here. Captain California? Maybe. But not Captain America. Don't root for mediocrity.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
4:32PM on 03/30/2009
I could care less about this movie but I still say get this guy for Captain America.
I could care less about this movie but I still say get this guy for Captain America.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
3:27PM on 03/30/2009

that's right gio

Bill Paxton was great in frailty

damn I got it on dvd but it's broken
Bill Paxton was great in frailty

damn I got it on dvd but it's broken
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
3:16PM on 03/30/2009
He showed promise in films like Amistad and Time to Kill, as well as his bit part in Contact, but he just went completely downhill. Movies like Frailty and Tropic Thunder were good, but would have been fine with someone else in the roles.
He showed promise in films like Amistad and Time to Kill, as well as his bit part in Contact, but he just went completely downhill. Movies like Frailty and Tropic Thunder were good, but would have been fine with someone else in the roles.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
2:27PM on 03/30/2009
HOLY FUCK!
IS IT APRIL FOOLS ALREADY?
HOLY FUCK!
IS IT APRIL FOOLS ALREADY?
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
12:54PM on 03/30/2009
don't ever refer to lincoln as history's greatest president.

anyways, on-topic. speilburg and mcconaughey worked toghether well on amistad so it would have been cool if he WAS in the movie playin some other role.

but yeah who gives a shit about his next movie.
people hate on mcconaughey, but lets face it, hes good lookin, excellent physical condition, rich, and gets madddd pussy.i would star in mediocre films my whole life too if i could get away with it.
don't ever refer to lincoln as history's greatest president.

anyways, on-topic. speilburg and mcconaughey worked toghether well on amistad so it would have been cool if he WAS in the movie playin some other role.

but yeah who gives a shit about his next movie.
people hate on mcconaughey, but lets face it, hes good lookin, excellent physical condition, rich, and gets madddd pussy.i would star in mediocre films my whole life too if i could get away with it.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
12:25PM on 03/30/2009

FRAILTY

these guys have a point with frailty. that was a sick movie, but you gotta thank bill paxton for that one
these guys have a point with frailty. that was a sick movie, but you gotta thank bill paxton for that one
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
11:29AM on 03/30/2009

Tuggernauts

I thought he was great in "Tropic Thunder", he was one of the best things about that movie.

"I got the Tivo!"
I thought he was great in "Tropic Thunder", he was one of the best things about that movie.

"I got the Tivo!"
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
10:41AM on 03/30/2009
The last good film McConaughey made was "Frailty", and that was, what, seven years ago now?
The last good film McConaughey made was "Frailty", and that was, what, seven years ago now?
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
10:19AM on 03/30/2009

..

let's see.. Frailty,A time to kill, Newton Boys.. those movies ain't that bad!
let's see.. Frailty,A time to kill, Newton Boys.. those movies ain't that bad!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
9:20AM on 03/30/2009
A commercial book made into a commercial movie with a commercial star. Just another predictable film that we've seen before without having actually seen.
A commercial book made into a commercial movie with a commercial star. Just another predictable film that we've seen before without having actually seen.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
8:38AM on 03/30/2009
Noo! This is an awesome book and with McConaughey in the cast, it is almost guaranteed to be a shitty adaptation. Shit.
Noo! This is an awesome book and with McConaughey in the cast, it is almost guaranteed to be a shitty adaptation. Shit.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
8:13AM on 03/30/2009

i did shit my pants

but for an entirely different reason

the guys catalogue is pretty dry after dazed and confused
but for an entirely different reason

the guys catalogue is pretty dry after dazed and confused
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
8:05AM on 03/30/2009
Okay, so maybe filling in for Owen Wilson doesn't count, but he held his own in my opinion in "Tropic Thunder."

He was also good in an indie called "13 Conversations about One Thing," which also had Alan Arkin and John Turturro in it.
Okay, so maybe filling in for Owen Wilson doesn't count, but he held his own in my opinion in "Tropic Thunder."

He was also good in an indie called "13 Conversations about One Thing," which also had Alan Arkin and John Turturro in it.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
6:53AM on 03/30/2009

I was actually thinking to myself...

"yup, U-571 was the last great movie he did way back in 2000" then I was reminded of We Are Marshall back in '06. Nobody else liked that movie? I mean granted, Mayor McCheese directed it, but still, not bad at all.
"yup, U-571 was the last great movie he did way back in 2000" then I was reminded of We Are Marshall back in '06. Nobody else liked that movie? I mean granted, Mayor McCheese directed it, but still, not bad at all.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
6:31AM on 03/30/2009
OH thank GOD...I was almost nauseous at the thought of McConaghauckawacka actually playing L...ugh, I can't even say it.
OH thank GOD...I was almost nauseous at the thought of McConaghauckawacka actually playing L...ugh, I can't even say it.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
3:19AM on 03/30/2009

yeah

I think everyone forgets how good of an actor McConaughey is. He was fantastic in A Time to Kill, and comes across as very likable in every light hearted comedy that he co-stars with Kate Hudson in.

I approve of Mr. McConaughey.
I think everyone forgets how good of an actor McConaughey is. He was fantastic in A Time to Kill, and comes across as very likable in every light hearted comedy that he co-stars with Kate Hudson in.

I approve of Mr. McConaughey.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
2:35AM on 03/30/2009
Frailty was amazing....the only movie of his that i admit to liking
Frailty was amazing....the only movie of his that i admit to liking
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+0
2:16AM on 03/30/2009
too late! -seizure!!!!
too late! -seizure!!!!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:42AM on 03/30/2009

HEY!

Frailty was good.
Frailty was good.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:37AM on 03/30/2009

He Should Be Lincoln

aww man i wanted mcconaughey to play Lincoln. I like the idea of Lincoln taking his shirt off multiple times throughout the movie! "Four score and seven years ago!" Liclon rips off shirt.
aww man i wanted mcconaughey to play Lincoln. I like the idea of Lincoln taking his shirt off multiple times throughout the movie! "Four score and seven years ago!" Liclon rips off shirt.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:30AM on 03/30/2009
I almost shit my pants
I almost shit my pants
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:29AM on 03/30/2009
Stopped reading after the first paragraph, THANK GOD! Don't ever do that again!
Stopped reading after the first paragraph, THANK GOD! Don't ever do that again!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:08AM on 03/30/2009
I actually read this book!!! One of the very few. Very enjoyable legal thriller, a la Michael Chriton.
As mentionned, Matthew's movies have been pretty damn shitty lately, but this is great news for him (not a romantic comedy). He was awesome in Time To Kill and hopefully this will be similar, since they are both set in the awesome legal world.
I actually read this book!!! One of the very few. Very enjoyable legal thriller, a la Michael Chriton.
As mentionned, Matthew's movies have been pretty damn shitty lately, but this is great news for him (not a romantic comedy). He was awesome in Time To Kill and hopefully this will be similar, since they are both set in the awesome legal world.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
View All Comments

Latest Entertainment News Headlines


Top
Loading...

Featured Youtube Videos

Views and Counting