Latest Movie News Headlines

Sylvester Stallone confirms Mel Gibson for The Expendables 3

Jul. 16, 2013by: Jesse Giroux

Gibson and Stallone

To be honest, I wasn't sure if I should report on this. After all the sources claiming Mel Gibson was going to appear in THE EXPENDABLES 3, wouldn't it be more of a surprise if the rumor turned out to be completely false? I think most of us have assumed for a couple of months now that Mel Gibson is definitely going to join Sylvester Stallone and company in the third movie.

But this isn't from a "reliable source" or an exclusive from some other site. This comes from Stallone himself, and it's a tweet he sent out last night:

I've said it before that I think Mel Gibson would be great in THE EXPENDABLES 3, and if he's playing the villain that's even better. Stallone's tweet might not be a "real" confirmation (like a press release or announcement from a studio), but he's clearly involved with the franchise and I really think we're going to get to see Riggs and Rambo duke it out. It seems like Stallone is shooting for the moon with the third film, and with this many action stars he might just blow the sucker up.

THE EXPENDABLES 3 is in theaters August 15th, 2014.

Extra Tidbit: Can Danny Glover join THE EXPENDABLES 3 too? Please?

Related Articles

MORE FUN FROM AROUND THE WEB

Strikeback
Not registered? Sign-up!
Or

4:43PM on 07/17/2013

I want EX3 be done with more Drama and classic action and the film should be no less than 3 hours long...

....and how about Mel does the Australian accent as the villain
....and how about Mel does the Australian accent as the villain
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:13PM on 07/17/2013

Awesome News!

This movie is set to be another worldwide hit for the Expendables franchise!!!.......My guess is the studio executives are gonna be begging Sly for an Expendables 4.
This movie is set to be another worldwide hit for the Expendables franchise!!!.......My guess is the studio executives are gonna be begging Sly for an Expendables 4.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
12:44PM on 07/17/2013

Makes me wonder........

If Mel is going to be the villain....than what are Sly's plans for the crazy over the top awesomeness that is Nic Cage? I was hoping to see him channel some Castor Troy! I was also hoping for Van Damme to return as Claude Villain...the twin brother of Jean Villain.....and in Expendables 4 he would play Van Villain, the triplet or clone of the other two.....haha mad scientist route! And in the Final Expendable's film he would be simply called "THE DAMME VIILAIN".
If Mel is going to be the villain....than what are Sly's plans for the crazy over the top awesomeness that is Nic Cage? I was hoping to see him channel some Castor Troy! I was also hoping for Van Damme to return as Claude Villain...the twin brother of Jean Villain.....and in Expendables 4 he would play Van Villain, the triplet or clone of the other two.....haha mad scientist route! And in the Final Expendable's film he would be simply called "THE DAMME VIILAIN".
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
9:56AM on 07/17/2013
Hell yeah.
Hell yeah.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
8:48AM on 07/17/2013

HELL Yeah

They need to team Gibson with JCVD's twin. That would be fucking epic. They have to bring JCVD back after killing him so quickly in EXP2. LOVE Gibson, he's been my favorite for years and a Brilliant Actor.
They need to team Gibson with JCVD's twin. That would be fucking epic. They have to bring JCVD back after killing him so quickly in EXP2. LOVE Gibson, he's been my favorite for years and a Brilliant Actor.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
3:19AM on 07/17/2013

Mehhh.

So Gibson is going to be the bad guy in EX3 and Machete????
So Gibson is going to be the bad guy in EX3 and Machete????
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
+7
2:31AM on 07/17/2013
Awesome news!! I hope his character gets better treatment than the way JCVD was thrown down the crapper in the second one, just awful how they handled him...
Awesome news!! I hope his character gets better treatment than the way JCVD was thrown down the crapper in the second one, just awful how they handled him...
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
1:37AM on 07/17/2013
niceeee
niceeee
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
10:10PM on 07/16/2013
All I have to say is fuck yeah.
All I have to say is fuck yeah.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
10:07PM on 07/16/2013

PLEASE NO SEGAL!!!!!!!

I hope to God they don't put that fat tub of arrogant lard Segal in this film. But if they do I hope he gets his @$$ kicked by another fight coordinator, or even better an extra, or better yet RANDY "I HATE STEVEN SEGAL" COTOURE!!!!!! And Randy hits Segal so hard that Segal "VOIDS HIS BOWELS" AGAIN!! Look it up folks...it happened. Please Sly, don't put that douche bag in the movie, its a huge mistake. But as for Mel Gibson....HELL YEAH!!!! That would be sooo sweet, especially if he sports that
I hope to God they don't put that fat tub of arrogant lard Segal in this film. But if they do I hope he gets his @$$ kicked by another fight coordinator, or even better an extra, or better yet RANDY "I HATE STEVEN SEGAL" COTOURE!!!!!! And Randy hits Segal so hard that Segal "VOIDS HIS BOWELS" AGAIN!! Look it up folks...it happened. Please Sly, don't put that douche bag in the movie, its a huge mistake. But as for Mel Gibson....HELL YEAH!!!! That would be sooo sweet, especially if he sports that cool "Val Kilmer from Tombstone" Stash he has in that pic.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
7:56PM on 07/16/2013
I hope he calls someone sugar tits.
I hope he calls someone sugar tits.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
7:48PM on 07/16/2013
Please let him have a mullet
Please let him have a mullet
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
11:05AM on 07/17/2013
Mullet's are always evil, so yes, he should have one
Mullet's are always evil, so yes, he should have one
7:37PM on 07/16/2013
Is it wrong that I want Gibson to be the last one standing? Whether it be good guy or villain.

But am excited to have Gibson AND Snipes back on the big screen again.
Is it wrong that I want Gibson to be the last one standing? Whether it be good guy or villain.

But am excited to have Gibson AND Snipes back on the big screen again.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
8:50PM on 07/16/2013
I sure as hell am not rooting for the Expendables this time MEL!!!
I sure as hell am not rooting for the Expendables this time MEL!!!
7:14PM on 07/16/2013
F**k yeah!
F**k yeah!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
7:12PM on 07/16/2013

Cool

This is a great idea, Mel should be able to own this film as the villain.

I was kinda hoping what JCVD was saying was true, he wanted to be in Ex3 as Claude Villain, the twin brother of Jean Villain. I thought that would be awesome and a kinda silent nod to Double Impact... Oh Well :(
This is a great idea, Mel should be able to own this film as the villain.

I was kinda hoping what JCVD was saying was true, he wanted to be in Ex3 as Claude Villain, the twin brother of Jean Villain. I thought that would be awesome and a kinda silent nod to Double Impact... Oh Well :(
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
-11
7:09PM on 07/16/2013

Cool

As the first film was ok and the second film was not so good, with the exception of JCVD (he was great), a third film isn't really needed. Yet, I would love to see Mel chewing some scenery. He's great when not freaking out in real life.
As the first film was ok and the second film was not so good, with the exception of JCVD (he was great), a third film isn't really needed. Yet, I would love to see Mel chewing some scenery. He's great when not freaking out in real life.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
6:38PM on 07/16/2013

Awesome News

This franchise has everything I loved about action movies growing up in the 80's. great news!!!
This franchise has everything I loved about action movies growing up in the 80's. great news!!!
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
6:36PM on 07/16/2013

At the climax of the film..

when Mel & Sly have just beat the living daylights out of one another, they stop and take a breath. Mel looks up at Sly breathing heavy and says.."We're getting too old for this shit" and immediately go back to putting a whooping on each other.

In all seriousness I missed E2 in theaters, I will not be missing E3.
when Mel & Sly have just beat the living daylights out of one another, they stop and take a breath. Mel looks up at Sly breathing heavy and says.."We're getting too old for this shit" and immediately go back to putting a whooping on each other.

In all seriousness I missed E2 in theaters, I will not be missing E3.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
View All Comments

Latest Movie News Headlines


Top
Loading...
JoBlo's T-Shirt Shoppe | support our site... Wear Our Gear!