Latest Entertainment News Headlines

Eye In The Sky trailer asks moral questions about modern warfare

12.04.2015

There are about to be plenty of shades of grey you're going to need to explore as you watch the first trailer for EYE IN THE SKY, which revolves around a potential drone strike as part of the War on Terror. There are no easy answers, and things are hardly as black and white as one would hope when dealing with the cost of human lives.

And that makes for a gripping thriller (check out Chris Bumbray's review of the film at this year's TIFF), which is what EYE IN THE SKY appears to be... at least that's how it's being effectively sold. At a time when we're debating how to handle terrorist groups across the world and best protect ourselves from future attacks, EYE IN THE SKY lays out a complex and thought-provoking case that should have your mind working overtime. I look forward to checking this one out.

EYE IN THE SKY hits theaters on March 11, 2016.

Source: Bleecker Street

RECOMMENDED MOVIE NEWS

MORE FUN FROM AROUND THE WEB

Strikeback
Not registered? Sign-up!
Or

2:21PM on 12/05/2015
Look really intense and good, I had to stop watching the trailer midway.
Look really intense and good, I had to stop watching the trailer midway.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
11:24AM on 12/05/2015
Looks intense but shows WAY too much.
Looks intense but shows WAY too much.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
7:57PM on 12/04/2015
As someone who pretty much who worked in real life as the character being portrayed by Aaron Paul, except with a a diff Aircraft you are in essence indirectly killing people. I thought the Ethan Hawke version was shit! But did hit home a bit. I wouldn't go to theaters to see this though
As someone who pretty much who worked in real life as the character being portrayed by Aaron Paul, except with a a diff Aircraft you are in essence indirectly killing people. I thought the Ethan Hawke version was shit! But did hit home a bit. I wouldn't go to theaters to see this though
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
8:00AM on 12/05/2015
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
8:00AM on 12/05/2015
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
8:00AM on 12/05/2015
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
8:00AM on 12/05/2015
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
Have to admit tho Jessie has certainly got his act together now
4:34PM on 12/04/2015
Didn't Ethan Hawke already do a film similar to this??
Didn't Ethan Hawke already do a film similar to this??
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
4:45PM on 12/04/2015
Soloist I was gonna say the same thing buddy. Too bad you have so many haters.
Soloist I was gonna say the same thing buddy. Too bad you have so many haters.
5:36PM on 12/04/2015
Sort of. Good Kill was about the effects of killing, via drone, on the person pulling the trigger. This is more about one specific case and the decision making that goes into it.
Sort of. Good Kill was about the effects of killing, via drone, on the person pulling the trigger. This is more about one specific case and the decision making that goes into it.
3:43AM on 12/05/2015
He has haters for a good reason. If his comments where as normal as this one he wouldn't get a hard time, but he posts utter nonsense 85% of the time.
He has haters for a good reason. If his comments where as normal as this one he wouldn't get a hard time, but he posts utter nonsense 85% of the time.
7:57AM on 12/05/2015
@filmzao - the guy is passionate about movies which is kinda the point of having social message board for comments. Don't trash the guy for speaking his mind - if you don't like his comments then don't read them
@filmzao - the guy is passionate about movies which is kinda the point of having social message board for comments. Don't trash the guy for speaking his mind - if you don't like his comments then don't read them
10:43AM on 12/05/2015
@filmazo: lmao
@filmazo: lmao
10:43AM on 12/05/2015
@filmazo: lmao
@filmazo: lmao
2:22PM on 12/05/2015
Ya I haven't seen that either.
Ya I haven't seen that either.
+0
4:12PM on 12/04/2015

Surprised.

Looks like a good thriller, and has an excellent cast. I honestly wouldn't have expected that from the guy responsible for X-Men Origins: Wolverine.
Looks like a good thriller, and has an excellent cast. I honestly wouldn't have expected that from the guy responsible for X-Men Origins: Wolverine.
Your Reply:



Please email me when someone replies to my comment
View All Comments

Latest Entertainment News Headlines


Top
Loading...

Featured Youtube Videos

Views and Counting

Movie Hottie Of The Week

More

Most Popular Upcoming

More